Font de la Placeta de l'Alegria
Carme

Anoia
    Placeta de l'Alegria s/n
    A les afores del nucli antic de Carme.

1.61946
    Patrimoni moble
    Element urbà
    XIX
    Any
    Lúdic
    Ajuntament de Carme. Avda. de Catalunya, 2. 08787 Carme.
    Jordina Sales Carbonell; Natalia Salazar Ortiz

Es tracta d'una font urbana ubicada a l'extrem oest del nucli antic, al costat de l'Escorxador, en una placeta. L'estructura de la font és un gran cub amb coberta de teula aràbiga a quatre vessants. En realitat, aquesta caseta amaga un pou d'on antigament es treia l'aigua (avui, la font funciona amb l'aigua corrent del poble ). El frontal està enrajolat per peces de ceràmica vidrada verdes i grogues que formen un grup de línies paral·leles col·locades en diagonal. A superior central del panell ceràmic, en un quadre sense enrajolar, s'hi ha inscrit la data 1882. L'aixeta, d'acer inoxidable, és l'element més nou del conjunt. L'aigua cau en un abeurador fet de peces de maó disposades verticalment.

En el marc de les reformes higiènico-sanitàries de finals del segle XIX i principis del XX aplicades a pobles i ciutats d'arreu del país, la major part dels municipis van canalitzar aigua i van construir fonts d'accés públic com a complement als pous comunals i per tal d'assegurar l'abastiment i la salubritat. Aquesta font fou construïda l'any 1882, i és una de les fonts urbanes més antigues de Carme.