Fons documental del "Archivo Histórico Nacional"
Sant Julià de Cerdanyola

Berguedà
    Calle Serrano, 115 28006 Madrid
    Atchivo Histórico Nacional. Madrid.

Patrimoni documental
    Fons documental
    Any
    1940-42
    Ley 16/1985, de 25 de junio, del Patrimonio Histórico Español
    Restringit
    Científic
    Ministerio de Cultura. Estado español
    María del Agua Cortés Elía. OPC

En aquest arxiu es conserva documentació digitalitzada que té relació amb Sant Julià de Cerdanyola, concretament relacionada amb repressió franquista i causes del Tribunal Suprem. Concretament és documentació produïda per la Fiscalia del Tribunal Suprem d'Espanya (Causa general, 1590, exp. 1. Unitat documental dels anys 1940-1942), formada per un document de 113 pàgines que conté:
    -Oficis
    -"Relación de personas residentes en este término municipal, que durante la dominación roja fueron muertas violentamente o desaparecieron y se cree fueron asesinadas".
    - "Relación de cadáveres recogidos en este término municipal, de personas no reconocidas como residentes en él, que sufrieron muerte violenta durante la dominación roja".
    - "Relación de tormentos, torturas, incendios de edificios, saqueos, destrucciones de iglesia y objetos de culto, profanaciones y otros hechos delictivos que por sus circunstancias, por la alarma o el terror que produjeron deban considerarse como graves, con exclusión de los asesinatos, que fueron cometidos en este término municipal durante la dominación roja".
    - Decrets.
    - Diligencies.
    - Certificacions.
    - Providències del Fiscal.
    - Declaracions de testimonis.
    - Certificats de defunció.

El "Archivo Histórico Nacional" va ser creat per Reial decret del 28 de març de 1868 com a "Archivo público General del Reino", amb la finalitat de posar a disposició dels investigadors els arxius confiscats per l'Estat a les institucions religioses en virtut de les lleis desamortitzadores del segle XIX. Més endavant, fruit de les reformes a l'Administració Central durant el segle XIX, es van suprimir els organismes de l'Antic Règim i es va acumular documentació que va ser recollida per l'Arxiu, on es troben en dipòsit. Actualment també rep documentació històrica produïda per diferents organismes de l'Administració Central de l'Estat.