Fons documental de Sant Pere de Vilamajor a l'Arxiu del Museu Tomàs Balvey
Sant Pere de Vilamajor

Vallès Oriental
    Museu Tomàs Balvey. C/ Dr. Daurella, nº 1, 08440, Cardedeu.
    295 m

Patrimoni documental
    Fons documental
    Modern
    XVIII
    Legal i física
    Llei 10/2001,de 13 de juliol, d'arxius i documents.
    Obert
    Científic
    Museu Tomàs Balvey
    Virgínia Cepero González

L'Arxiu del Museu Tomàs Balvey custodia documents que fan referència a Sant Pere de Vilamajor d'origen i cronologia diversa (capsa 077).
    Entre aquests hi ha documentació notarial de Sant Pere de Vilamajor del segle XVIII, un recull de notes històriques de Vilamajor, en el que hi ha transcripcions d'antics documents, diversos articles sobre el municipi publicats a les revistes La Veu del Vallès i La Gralla, i una publicació sobre una planta embotelladora d'aigua.
    També conserva el pergamí original, de l'any 1384, del privilegi de Pere II el Cerimoniós, en què concedeix el dret de carrer de Barcelona a les parròquies de Vilamajor, Cardedeu, Santa Susanna i Alfou.

L'Arxiu del Museu Tomàs Balvey de Cardedeu aplega un important, ric i divers patrimoni documental, bibliogràfic i hemerogràfic referent a la història del municipi i, per extensió, del Vallès Oriental.
    El seu origen es troba en la tasca recol·lectora i arxivística de Tomàs Balvey i Bas qui, amb l'interès de recopilar tota la informació per conèixer la història del municipi, va adquirir i demanar diversos fons procedents de la parròquia, del mateix Ajuntament i, sobretot, de familiars.
    Tots aquests fons ocupen uns 23 metres lineals de documentació, actualment en procés de classificació i documentació.

MUSEU ARXIU TOMÀS BLAVEY: www.museudecardedeu.cat/