Fons documental de Montmajor de l'Arxiu de la Bisbal d'Empordà Montmajor

Berguedà
La Bisbal d'Empordà
Al centre de La Bisbal d'Empordà, davant l'Ajuntament.

Patrimoni documental
Fons documental
Modern
XVI-XX
Restringit
Científic
Ajuntament de La Bisbal d'Empordà. Plaça del Castell s/n 17100 La Bisbal d'Empordà
Cortés Elía, Mª del Agua

Fa pocs anys va ingressar documentació familiar cedida en caràcter de dipòsit, de la família Grassot, originaris de Barcelona i instal·lats a La Bisbal d'Empordà al segle XVIII. Aquest fons permet seguir la trajectòria de la família i el seu patrimoni. Està format per 35 lligalls i 60 pergamins. A més de les propietats que tenien a les comarques gironines, la casa Grassot heretà el senyoriu del Pujol de Planés, del que conserven documentació interessant referent a l'administració de les propietats situades en aquest lloc, entre 1553 i 1922. Aquesta documentació ocupa una sola carpeta i es troba en bon estat de conservació.

L'Arxiu de La Bisbal va ser el primer arxiu històric creat a les comarques gironines, l'any 1980, per "l'equip d'arxiu", grup de bisbalencs interessats en la salvaguarda del patrimoni documental de la comarca. Al 1981 s'integra a la xarxa d'arxius històrics de la Generalitat de Catalunya. En un principi es trobava a la segona planta de l'Ajuntament, i al 1989 s'inaugura la nova seu al castell medieval de la ciutat, rehabilitat per aquest fí. El fons de l'arxiu són de variada procedència, principalment municipals, procedents de vint municipis de la comarca.

SOLER, S., SOLER, J. (1992). L'Arxiu Històric Comarcal de La Bisbal d'Empordà. Guia d'Arxius Històrics de Catalunya. Vol 5, pags. 55-103. Generalitat de Catalunya.