Fons documental de l'arxiu municipal de Vilassar de Dalt

Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents
    Restringit
    Científic
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

El fons municipal esta organitzat segons el quadre de classificació elaborat per lHermínia Rafanell i està organitzat en 9 blocs:
    1.- Administració general. 2.- Administració de personal. 3.- Administració financera.. 4.- Administració de patrimoni. 5.- Estadística i serveis estatals. 6.- Seguretat i vigilància. 7.- Serveis socials. 8.- Serveis comunitaris. 9.- Serveis econòmics.
    L'Arxiu Municipal inclou una secció de plànols, una part de la documentació històrica relacionada amb la constitució municipal, pendent de passar a l'arxiu històric, documentació antiga classifcada com "ajena al ayuntamiento". Bàsicament testaments, plets, escriptures, capítols matrimonials, inventaris o factures.

Es conserven les actes municipals des de l'any 1870. aquell any es va cremar la seu de l'ajuntament, on ara hi ha Cal Vitissi.

L'ordenació de l'arxiu municipal i la reació del quadre classificatori és obra d'Hermínia Rafanell, a partir de l'any 1970.
    Amb la creació del nou espai per encabir l'Arxiu històric, es farà el trasllat de bona part de la documentació més antiga que actualment es preserva a l'arxiu administratiu.