Fons bibliogràfic local de la biblioteca Can Manyer

Fons bibliogràfic
    XX-XXI
    Científic
    Ajuntament de Vilassar de Dalt (Pl. de la Vila, 1 - 08339)
    Jordi Montlló Bolart

La biblioteca Can Manyer disposa d'un fons bibliogràfic d'història local que des de 1981 s'ha anat mantenint, preservant i augmentant, que consta de les publicacions locals, editades per les entitats del poble: museu, parròquia, ajuntament i altres entitats més petites. També recupera, cataloga i posa a disposició pública els petits butlletins de les entitats, catàlegs d'exposicions, recull de premsa o obres d'autors locals de ficció o assaig. També s'hi pot trobar obres de caràcter científic, com tesines, tesis o treballs inèdits de vilassarencs o que parlin de Vilassar. La biblioteca també es preocupa per guardar els programes de Festa major i recull tots els programes electorals de les eleccions municipals.

La primera biblioteca pública es va inaugurar l'any 1981 amb el nom de Biblioteca Pau Piferrer i estava ubicada a la planta pis de la masia de Can Banús. L'actual biblioteca Can Manyer s'ha inaugurat el 13 de desembre de 2014 amb 1600 metres quadrats útils. Depèn de l'Ajuntament que la gestiona en conveni amb la Diputació de Barcelona.