Fira del bolet i la natura
Vilassar de Dalt

Maresme
    Carrer Marquès de Barberà

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XX-XXI
    Obert
    Lúdic
    Jordi Montlló Bolart

Al final d'octubre, als voltants del 25 i 26 i durant tot el cap de setmana es fa una festa dedicada al bolet on sempre hi ha alguna activitat de tipus cultural. Durant 25 anys s'ha fet ininterrompudament una exposició en la que hi col·labora el Museu Arxiu Municipal. Sempre hi ha hagut un afany de divulgació cultural, fent xerrades, amb l'edició de col·leccionables sobre el món del bolet, o organitzant sortides i itineraris. Des del 2000 es fa una Fira al carrer amb la presència de múltiples parades i molts visitants.
    Des de fa 18 edicions s'atorga un premi honorífic per al vilassarenc que s'hagi destacat en algun aspecte esportiu, cultural o cívic.

Va començar l'any 1990 per iniciativa de Manel Monjonell amb una exposició de bolets al Museu Arxiu Municipal de Vilassar. Cinc anys més tard iniciaven el tastet, amb una recepta de la Garrotxa. Aquesta degustació s'ha anat fent fins el 2014, en que els organitzadors han cregut oportú fer un gir. Després va venir el bolet d'or, que s'atorga a una persona de Vilassar que s'hagi destacat en cultura, esport o societat. L'any 2000 s'hi afegeix la Fira.