Entorn natural del Parc de les Pubilles

Zona d'interès
    Ajuntament de Torrelavit. c/del Molí, 29, Torrelavit
    Marta Rodríguez

L'entorn natural del Parc de les Pubilles es troba en les immediateses de la ribera del riu de Bitlles, vora la font de que li dóna el nom, i abasta una superfície aproximada de 4 hectàrees. Es tracta d'un espai amb finalitats lúdiques i de recreació enmig del nucli de Torrelavit, que aprofita l'entorn singular que dóna l'entorn del riu. Queda limitat al sud pel riu, a través de baranes de fusta, i al nord per un talús argilós ple de vegetació autòctona (pins, alzina, matollar). És un espai que acull la vegetació pròpia de ribera (àlbers, xops) reforçada amb nova vegetació autòctona plantada (alzines, plàtans, pins), així com mobiliari urbà de fusta i zona de joc.
    L'arranjament de l'espai és un projecte dut a terme l'any 2008 per l'Ajuntament de Torrelavit, el Consell Comarcal i la Generalitat de Catalunya, que restaura els entorns fluvials de l'Alt Penedès, afectant el llit del riu, una resclosa, una zona de joc i una zona de picnic diversificada en taules i bancs. La zona de joc és un espai lúdic i de salut per fomentar el lleure de la gent gran i consta d'un circuit amb diversos elements d'interacció física. L'entorn més immediat es relaciona amb un passeig de plàtans a banda i banda del camí probablement plantats en el moment de construir-se la font, com a element d'obaga i de soleia pròpia de les zones amb fonts. Seguidament trobem un espai més obert i lliure de vegetació on trobem l'espai de joc. Als seus voltants, i sota els arbres, trobem taules i bancs de fusta, disseminats fins portar-nos al camí que ens mena cap a la resclosa (veure fitxa 149) i la construcció que tanca els bagants (veure fitxa 146).