Dues cases aparellades (Família Costa)
Sant Feliu de Llobregat

Baix Llobregat
    Carrer de Torras i Bages, 28-30

420334
    Edifici
    Modernisme
    XX
    Any
    1910
    Desconegut
    Tot i tenir un correcte estat de conservació a nivell estructural, el conjunt està mancat d'un cert manteniment.
    BCIL 19/10/1988
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    19179
    Residencial
    Diversos propietaris
    CENTRE D'ESTUDIS COMARCALS DEL BAIX LLOBREGAT

Les dues cases aparellades de la família Costa són obra de 1910, i es desconeix el seu autor.
    Tot i acollir dos habitatges, es tracta d'una única construcció de mitjanes dimensions, de planta rectangular amb planta baixa i pis. Presenten una façana unitària que acull, al centre, els dos accessos principals amb un portal més estret al mig. Cada porta està coronada per una imposta que sobresurt lleugerament respecte de la superfície de la façana. Té forma d'arc apuntat. A més, el conjunt de les tres portes queden emmarcades per una altra imposta en arc de mig punt.
    A cada extrem de la façana hi ha una finestra balconera de forma rectangular amb barana de ferro forjat i decoració de volutes a la part superior. Tot el conjunt de finestres i portes d'aquesta façana està alhora emmarcat per impostes amb forma d'arcs més altes que les anteriorment descrites.
    Al cos superior, quatre obertures es disposen al voltant d'un eix de simetria, essent les dues interiors portes d'accés a sengles balcons amb barana de línies arrodonides en ferro forjat i plataforma rectangular.
    Aquestes quatre obertures estan coronades per crestes en forma d'arc de reminiscència ogival que acaben en volutes que reposen sobre la zona dels llindes i presenten al mig un espirall romboïdal sota una motllura arquejada.
    L'edifici es corona amb barana de ferro forjat.
    Els apunts neomedievals i gòtics que hi trobem són l'enllaç d'aquest edifici amb el corrent modernista.

Forma part de la Ruta Modernista de Sant Feliu. La data de l'obra constava al centre de l'extrem superior de la façana, detall actualment desaparegut.

Les cases van ser projectades al 1910, data que figurava a la façana de l'edifici i que avui dia ha desaparegut.

- RETUERTA I JIMÉNEZ, M. Luz; SAMMARTÍ I ROSET, Carme (dir.). Sant Feliu de Llobregat. Identitat i història. Sant Feliu de Llobregat: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat, 2002. 365 p.
    - VIDAL I JANSÀ, Mercè. Arquitectura i urbanisme a Sant Feliu de Llobregat. 1826-1936. De Pere Serra i Bosch a Nicolau M. Rubió i Tudurí. Sant Feliu de Llobregat: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat. 2005. 202 p.