De quan els animals van tornar a la ciutat
Granollers

Vallès Oriental
    Plaça de la Llibertat; carrer Vidal i Jumbert
    Barri del Congost

Patrimoni moble
    Element urbà
    Abstracció
    XXI
    Any
    Louis Lambert (@3ttman)
    Ornamental
    Ajuntament de Granollers
    Jordi Piñero Subirana

Mural grafit de gran format situat a la façana lateral d’un edifici vora la plaça de la Llibertat, obra de l’artista francès Louis Lambert (@3ttman). Hi apareixen quatre animals per les quatre bandes del mur: un llop, un ocell, un cérvol i una serp, els quals queden entrellaçats a una forma arquitectònica, que representa l'Hospital de Granollers. Louis Lambert explica que són animals totèmics que vigilen i protegeixen allò que passa dins l'hospital, que vetlla per al conjunt. El mural s’expressa mitjançant un calculat joc de colors i formes juxtaposades, molt pròpies de l’autor.

Aquesta intervenció va ser fruit d’un procés participatiu amb els veïns del barri Congost en el context de la pandèmica de Covid-19, el juny de 2021. D’aquí venen les referències a l’hospital i als animals totèmics protectors.

Aquest mural forma part del projecte d’art urbà impulsat per l’Ajuntament de Granollers sota la denominació Murs que parlen. Es va iniciar l’any 2006 amb el propòsit de millorar el paisatge urbà a partir de la intervenció artística. Consisteix en la promoció d’intervencions muralistes en parets mitgeres de la ciutat per artistes d’abast internacional. El projecte desenvolupa una intervenció artística de gran format per any, de tal manera que se’n pugui dissenyar un projecte educatiu i comunitari. Per tant, és una proposta en clau educativa, cultural i comunitària que inclou activitats de participació, debats, etc, i en la qual hi participen escoles, centres oberts, entitats veïnals... (Web Ajuntament de Granollers).

Louis Lambert (@3ttman) és un artista urbà francès que viu a les Canàries. Va començar a pintar l'any 1999 a Lille i la seva obra ha arribat també a les galeries.

Concretament, aquest mural va ser fruit d’un procés participatiu amb els veïns del arri del Congost entre abril i juny de 2021. Durant els 10 dies finals van poder veure com es transformava aquest mur, que va passar d'un original color terrós a una explosió de color. L’artista es va inspirar amb les converses, idees i sensacions sorgides al llarg del treball comunitari que des del mes d'abril es va realitzar al veïnat. El punt de referència en aquest procés va ser La Quiosca, un quiosc que estava en desús i que va servir com a espai dinamitzador del barri, amb tres educadors al capdavant i amb el fil conductor del context de Covid-19. Les preguntes "Com ens hem cuidat", "Com estàs vivint la pandèmia?" "Com estàs?" van servir per treballar i acompanyar les persones de barri en aquest moment de pandèmia. I 3ttman se’n va fer ressò i va recollir el fet explicat per moltes veus que comentaven com durant la pandèmia els animals van recuperar espais de la ciutat.