Imagina una paret
Granollers

    Vallès Oriental
    Escola Ferrer i Guàrdia. Carrer Roger de Llúria; carrer Roger de Flor
    Emplaçament
    Al sector oest del nucli urbà de Granollers
    135

    Coordenades:

    41.60322
    2.28309
    440260
    4605972
    Número de fitxa
    08096 - 429
    Patrimoni moble
    Tipologia
    Element urbà
    Contemporani
    Abstracció
    Segle
    XXI
    Any
    2016
    Sixe Paredes
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Física
    Inexistent
    A l'interior d'un recinte tancat
    Accés
    Fàcil
    Ornamental
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Granollers
    Autoria de la fitxa
    Jordi Piñero Subirana

    Mural grafit de gran format situat en una façana de l’escola Ferrer i Guàrdia que dona al pati, obra de l’artista Sixe Paredes. És una representació abstracta, amb formes geomètriques de colors que s’inspiren en la tradició de l’art prehispànic americà. Per això hi trobem alguna referència a plomes, fletxes o altres objectes. La intervenció es va fer a partir d’un procés compartit de creació entre l’artista i alumnes de l’escola.

    Sergio Hidalgo, conegut com a Sixe Paredes, és un artista multidisciplinar i muralista, resident a Badalona. Va començar la trajectòria artística en el món del grafit a finals dels anys 1980. La seva obra s'inspira tot sovint en la cultura prehispànica del Perú, país amb el qual té una estreta relació. Discorre entre el figuratiu i l'abstracte amb formes zoomorfes i antropomorfes, amb ús de la geometria i el color. Segons les seves pròpies paraules, amb la seva obra pretén enfortir la necessitat de viure en equilibri amb la natura. Ha pintat murs a Barcelona, Londres, Berlín, Brussel·les, Montreal, San Isidro (Perú), a Tàrrega... i també ha plasmat la seva obra en escultura, tapissos, ceràmica, etc.

    Aquest mural forma part del projecte d’art urbà impulsat per l’Ajuntament de Granollers sota la denominació Murs que parlen. Es va iniciar l’any 2006 amb el propòsit de millorar el paisatge urbà a partir de la intervenció artística. Consisteix en la promoció d’intervencions muralistes en parets mitgeres de la ciutat per artistes d’abast internacional. El projecte desenvolupa una intervenció artística de gran format per any, de tal manera que se’n pugui dissenyar un projecte educatiu i comunitari. Per tant, és una proposta en clau educativa, cultural i comunitària que inclou activitats de participació, debats, etc, i en la qual hi participen escoles, centres oberts, entitats veïnals... (Web Ajuntament de Granollers).

    Concretament, el mural a l’escola Ferrer i Guàrdia fou el tercer del projecte “Murs que parlen”, realitzat l’abril de 2016. Durant deu dies l’artista va fer la intervenció a la façana de l’escola. L’alumnat de 6è va tenir un paper destacat en aquesta acció, debatent amb Sixe sobre què inspira la seva obra i els aspectes relacionats amb com es portaria a terme. Finalment van triar entre dues propostes d’imatges que els va plantejar l’artista.