Cruïlla dels carrers Ramon Llull i Joan Prim
Granollers

Vallès Oriental
    Carrer Ramon Llull cruïlla amb carrer Joan Prim
    A la zona d'eixample de Granollers

Patrimoni moble
    Element urbà
    Abstracció
    XXI
    Any
    Nuria Mora
    Pintura amb un cert grau de degradació
    Ornamental
    Ajuntament de Granollers

Mural grafit de dimensions relativament petites a la façana lateral d’una casa a la cruïlla de dos carrers. Precisament, aquesta creació, de tendència abstracta, gira a l'entorn del concepte de cruïlla, i l'artista ha tingut com a material d'inspiració les idees i reflexions aportades per a la ciutadania en una activitat participativa que també va comptar amb aportacions fetes en el marc de la Fira de l’Ascensió.

Aquest mural forma part del projecte d’art urbà impulsat per l’Ajuntament de Granollers sota la denominació Murs que parlen. Es va iniciar l’any 2006 amb el propòsit de millorar el paisatge urbà a partir de la intervenció artística. Consisteix en la promoció d’intervencions muralistes en parets mitgeres de la ciutat per artistes d’abast internacional. El projecte desenvolupa una intervenció artística de gran format per any, de tal manera que se’n pugui dissenyar un projecte educatiu i comunitari. Per tant, és una proposta en clau educativa, cultural i comunitària que inclou activitats de participació, debats, etc, i en la qual hi participen escoles, centres oberts, entitats veïnals... (Web Ajuntament de Granollers).

Nuria Mora (Madrid, 1974) s'ha format en arquitectura, interiorisme i belles arts, i de la suma de tots aquests coneixements ha creat un estil artístic propi. Concretament, aquest mural es va realitzar el Juny 2019, en el marc d’un procés participatiu amb la ciutadania. Per mitjà d’uns actors, es va demanar als veïns quin concepte tenien de cruïlla, i el resultat es va traspassar a l’artista.