Cups i celler de can Viladés
Òdena

Anoia
    Can Viladés
    Al soterrani de la casa

Element arquitectònic
    Modern
    XVI-XX
    Sense ús
    08142A001000330000HQ
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Des del distribuïdor, a través d'un passadís i dos trams d'escala excavats a la roca, es baixa fins arribar al celler, excavat a l'extrem de ponent. El celler està cobert amb una volta rebaixada de pedra i conserva les antigues botes de la casa i dos vaixells. També es conserva un antic dipòsit on s'apagava la calç viva; aquesta calç s'utilitzava per emblanquinar i desinfectar edificis, per la construcció (es barrejava amb aigua, terra o arena) i ensulfatar les plantes i protegir-les de les plagues. L'apagat, en funció de la quantitat que s'afegia a la pedra de calç, permetia obtenir des de calç en pols seca, fins a una mena de calç pastosa o molt líquida.

Descripció extreta de la fitxa de l' Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental d'Òdena, Diputació de Barcelona, Servei del Patrimoni Local i Ajuntament d'Òdena. Barcelona, 2013.