Premsa de raïm vertical del tipus gàbia del Carrer Pare Ignasi

Ornamental
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Una premsa de vi vertical del tipus conegut com de gàbia consisteix en una mena de caixa circular construïda amb llistons de fusta verticals que s'omple amb el raïm per tal de premsar-lo. Una tapa que es fa baixar amb un cargol, aplica pressió i s'obté el suc que surt per les obertures de la gàbia. És un sistema emprat des de molt antic.

Aquesta premsa fou construïda pels Talleres Felipe Verdés d'Igualada, que va començar a treballar a Igualadal'any 1908 com a cal Manyà Nou, fabricant molins d'escorça, bombes d'aigua, cilindres, maquinària per adobar les pells. Abans de la guerra civil, a partir de 1931, l'empresa va començar a fabricar també molins de martell per a la indústria ceràmica i per a les fàbriques de guix de la zona. La crisis econòmica de 1929 va obligar a diversificar la seva producció i centrar-se en la mecanització del camp; així va començar a fabricar les tradicionals premses de raïm i una innnovadora premsa per a raïm d'hèlices. A aquest període corresponen les premses que es conserven a Òdena fabricades per aquesta empresa. En l'actualitat és Talleres Felipe Verdés SA.