Cova de les Agulles

Dolent
    Parcialment enfonsada
    Catàleg Municipal, 2005, núm. 96
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí: CC.AA. I00453
    Difícil
    Sense ús
    Ref. cad.: 014A00006
    Agustí G. Larios, Helena Garcia Navarro

Cavitat càrstica que forma una cambra funerària de reduïdes dimensions. L'excavació arqueològica de l'interior de la cova va posar al descobert un espai amb evidències d'un ús antròpic reiteratiu durant la prehistòria, probablement com a espai d'activitat funerària. També ha permès recuperar diversos nivells arqueològics en els quals s'han trobat nombrosos fragments ossis pertanyents a cinc individus humans, així com un útil lític tallat en sílex i dues denes circulars de caràcter funerari.

Fotografies facilitades per l'Ajuntament de Corbera de Llobregat i SpeleoCorb.

Les troballes de restes òssies han estat realitzades a l'agost de 2004 per membres de la Secció d'Espeleologia del SAC de Corbera de Llobregat, els quals van notificar-lo al Servei d'Arqueologia de la Generalitat de Catalunya. Al setembre de 2004, s'hi va realitzar una inspecció a càrrec de l'arqueòleg territorial de la zona; entre finals de setembre i principis d'octubre de 2004 s'hi va portar a terme una intervenció arqueològica d'urgència.

SERVEI DE PATRIMONI ARQUEOLÒGIC (2005). Inventari del patrimoni arqueològic de Catalunya. Carta arqueològica. Corbera de Llobregat (Baix Llobregat). Barcelona: Generalitat de Catalunya.