Col·lecció Casa Museu Cal Gerrer - Fundació Cabanas
Sant Cugat del Vallès

    Vallès Occidental
    Carrer Santiago Rusiñol número 60.
    Emplaçament
    Sant Cugat nucli

    Coordenades:

    41.473013374875
    2.0843501406872
    423545
    4591672
    Número de fitxa
    08205 - 837
    Patrimoni moble
    Tipologia
    Col·lecció
    Contemporani
    Segle
    XIX - XX
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Física
    Inexistent
    Accés
    Restringit
    Lúdic/Cultural
    Titularitat
    Privada accessible
    Fundació Cabanes
    Autoria de la fitxa
    Daniel Sancho París (Stoa, propostes culturals i turístiques SL)

    La Casa Museu Cal Gerrer és la seu de la Fundació Cabanas. Es tracta d'un museu amb diferents col·leccions: la Terrisseria Arpí, la col·lecció Cabanas Alibau, la col·lecció Marilyn Monroe i un espai d'exposicions temporals, al pis del Cònsol. 

    La col·lecció de la Terrisseria Arpí conté peces ceràmiques produïdes en els tallers d'aquesta terrisseria ubicats en aquest edifici, a Cal Gerrer. Acull un ampli mostrari de peces decoratives i, especialment d'elements de decoració arquitectònica, com capitells, gerres, mènsules i balustrades, que és comú veure'ls en bona part dels edificis catalogats de Sant Cugat i Valldoreix, sobretot d'estil modernista i eclèctic. També, hi ha ceràmica objectual decorativa.

    La col·lecció Cabanas Alibau acull objectes personals de la nissaga, dels germans Joan, Francesc i Miquel. Un primer àmbit expositiu està dedicat Joan Cabanas Alibau i a la seva obra i col·lecció fotogràfica. Un altre àmbit és l'obra de Francesc Cabanas Alibau i la seva faceta de pintor de paisatge. Aquest espai destaca per una museografia molt ben reeixida emulant una saleta amb mobiliari i diferents objectes personals i l'estudi del pintor. El darrer àmbit correspon a Miquel Cabanas Alibau i a la seva tasca com a pintor i escriptor.

    També s'hi pot visitar una col·lecció d'objectes i documents sobre Marilyn Monroe que Frederic Cabanas va aplegar i col·leccionar. Hi trobem objectes com uns guants que l'actriu va utilitzar a la pel·lícula "Los caballeros las prefieren rubias" o una biblioteca amb més de 2500 llibres. Es considera el primer museu d'aquesta temàtica a Europa. Cal tenir en compte també que Frederic Cabanas és autor de diferents llibres sobre l'actriu nord-americana.

    El pis del Cònsol acull exposicions temporals. Es desconeix quin cònsol hi va residir, però el nom s'ha mantingut a l'imaginari col·lectiu de Sant Cugat.

    És possible d'accedir també al petit terrat de l'edifici. Sobre la caixa d'escala hi ha una escultura, un nu de Marilyn Monroe.

    La Fundació Cabanas està situada a Cal Gerrer, antic taller de la Terrisseria Arpí. Entre els anys 2006 i 2015 es va restaurar l'edifici i, posteriorment, va obrir les portes la Casa Museu Cal Gerrer.