Cingles de Capolat i Sant Salvador
Capolat

Berguedà
    Cingleres situades a la frontera entre Capolat i l'Espunyola, al sud del municipi.

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Difícil
    Varis propietaris
    Marta Sánchez Soler -Societat d'Arqueologia del Berguedà

Els cingles de Capolat i els cingles de Sant Salvador són les dues cingleres consecutives que separen els municipis de Capolat i de l'Espunyola. Aquestes són zona de nidació de diferents espècies d'aus. Els voltors nidifiquen a tota la cinglera, des dels Cingles de Sant Salvador fins als de Travil, més cap a l'oest del municipi. També hi ha alguns nius en altres cingles del municipi, però en menys quantitat. Els cingles de Capolat també són una de les zones de nidació dues parelles d'aufranys, una au en perill d'extinció, que viuen en aquesta zona. A part d'aquestes espècies ja mencionades, en aquestes cingleres també s'hi poden trobar altres aus com és el cas del falcó pelegrí, el xoriguer, el duc, el gamarús, el mussol o l'òliba.

Durant un temps també s'hi podien trobar trencalossos per aquestes cingleres, però ara ja fa uns anys que han marxat els que hi havia.