Casa del carrer d'Avall, núm. 33

Edifici
    Modern
    XVIII-XIX
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPAC)
    Residencial
    Diversos propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Casa de cos entre mitgeres de plana rectangular. Consta de planta baixa, pis i golfes. La coberta és de teules àrabs a dues aigües, amb carener paral·lel a la façana principal. Compositivament, la façana s'organitza a partir de dos eixos de verticalitat, definits per les seves obertures. A la planta baixa hi ha dues obertures d'arc carpanell: una d'elles constitueix l'accés a l'immoble, i l'altra forma part d'un local d'ús comercial. Una línia d'imposta motllurada ressegueix horitzontalment tota la planta baixa, coincidint amb els arcs de les portes i fent així la funció de llinda.

Al primer pis, hi trobem un balcó corregut amb un doble accés. Aquest balcó, amb baranes de ferro forjat sense ornamentacions, presenta un revestiment de sota balcó. Es tracta d'un mosaic sostingut per bigues i realitzat amb rajoles de ceràmica esmaltada de forma quadrangular i decorades amb motius florals. Aquest revestiment està dividit en set fragments quadrangulars i cadascun d'ells, al seu torn, està format per nou rajoles: al centre, una rajola groga queda envoltada per altres vuit amb motius florals idèntics. Les obertures són de llinda recta amb un emmarcament decorat amb motius florals a la llinda i part alta dels brancals. Les persianes són de fusta de llibret.

A la part central de l'últim pis de la façana principal hi ha una galeria formada per cinc petits arcs de mig punt, la qual queda emfatitzada i sostinguda per un ampit motllurat amb petits permòdols rectangulars.

Coronen la façana una cornisa motllurada i una gran barbacana que deixa a la vista diverses bigues de fusta sostingudes per permòdols rectangulars que sobresurten de la façana. El mateix revestiment de ceràmica del balcó decora la part inferior del voladís de la barbacana, amb la repetició dels mateixos motius decoratius. Les teules de la teulada sobresurten lleugerament de la volada i són visibles a peu de carrer. Tot el parament de la façana és fet a base de carreus rectangulars buixardats disposats en filades.

BADOSA, J; DOÑATE, C; MESTRE, F; RABELLA, J; RAMIS, C i RIBA, J.M. (1972). Treball – Inventari sobre el patrimoni artístico-arquitectònic d’Arenys de Mar, segles XVI-XX. Inèdit.

BADOSA, Josep i MILÀ, Salvador (1990). Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic. Ajuntament d’Arenys de Mar;  Aprovat pel Ple en data 22 de març de 1990.

MANCIÑEIRAS, Juan Antonio; PARÉS, Manel i CASADEMONT, Ricard (2014). Pla especial de protecció del patrimoni arquitectònic d’Arenys de Mar. Ajuntament d’Arenys de Mar (pendent d’aprovació).

PONS i GURI, Josep M. (1999). Quan nasqué, s'emancipà i s'organitza una vila (Arenys de Mar, 1574-1720). Pagès editors i Ajuntament d'Arenys de Mar.