Casa Bonaventura Robert i Galceran

Neoclàssic
    XIX
    Any
    La normativa del Pla Especial imposa la conservació estricta de la façana.
    Pla Especial, 54. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62218DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici de quatre nivells (pb + 2p + golfes) que disposa de dues obertures en cadascun d'ells. La planta baixa consta d'un sòcol (en pedra o imitació), d'un portal d'accés i d'un finestral que no presenta l'habitual reixa metàl·lica, sinó una simple barana. Les obertures apareixen emmarcades per una senzilla franja en relleu.
    El primer pis concentra la càrrega ornamental del frontis i el llenguatge formal emprat en els elements arquitectònics ressalta la seva importància, probablement, com a habitatge del propietari de l'immoble. Mostra un balcó corregut que recull dues obertures, flanquejades per dobles pilastres que defineixen un arquitrau esquemàtic. La volada del balcó és de llosanes de pedra amb perfil lleugerament motllurat i està suportada per quatre mènsules (caracteritzades com a volutes). Pel que fa a la barana, de ferro de fundició, aquesta presenta decoració en el sòcol -a base de greques i volutes- i sota el passamà.
    En el segon pis s'identifiquen dos balcons de volada independent i de menor amplada, separats per plafons rectangulars enfosats respecte del plom de la façana i flanquejats per pilastres simples. Una senzilla cornisa tradueix a l'exterior el nivell del forjat del segon pis; les obertures de les golfes se situen immediatament per sobre d'ella.
    Finalment, el coronament del frontis mostra diferents elements de clara inspiració classicista, com ara un fris de dentellons i una cornisa motllurada notablement desenvolupada per sobre de la qual es localitza la barana del terrat.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Està catalogat com un element de tipus A.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges.
    Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)