Casa al carrer del Pont,15

Modern
    XVII-XVIII
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 34606)
    Residencial
    Ref. Cad.: 02971 DG3009G
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular que consta de planta baixa i dos pisos, amb la coberta a dues vessants i construïda en teula àrab. A la planta baixa s'hi observen dues obertures força grans; per la primera d'elles, es tracta d' una porta de garatge situada més a la dreta de la façana; la segona entrada de l' habitatge està formada per una arcada de mig punt amb grans dovelles de pedra amb un portaló de fusta de dues fulles i dues baldes. A la segona planta hi trobem tres obertures d'iguals proporcions i mides quadrades, amb una persiana de rodet de fusta, sense cap element arquitectònic destacable. Finalment, a la segona planta hi ha una obertura semblant a les inferiors però desplaçada lateralment. Aquesta té una petita barana de ferro forjat. La façana està arrebossada, i queda rematada per un ràfec construït amb maó i per sota s'han disposat els modillons en forma de mènsules amb els quals s'adorna la volada de la cornisa, recordant els que es troben en els cornisaments clàssics de l'ordre corinti, i també en l'arquitectura romànica que, amb una diversitat de formes, el féu un dels seus elements ornamentals característics. Entre les mènsules decoratives, es disposen les rajoles ceràmiques de forma romboïdal, de color verd i groc. La part baixa de la façana està recoberta per lloses de pedra d'un parell de centímetres d'amplada i uns cinquanta centímetres d'alçada que la protegeixen.

Segons Moreu-Rey (1962), el carrer del Pont, ja es troba documentat l'any 1311 i el 1353 com a carrer "carrer dez Pont". Esmenta també un document datat del 1563 on confirma que el carrer del Pont s'hauria dit antigament "de Vulpsegura". Això, segons Moreu-Rey provaria que aquest pont no hauria existit antigament, si més no, hauria estat ubicat en un lloc diferent del que es coneix actualment, ja que senyala que l'any 1351 aquest carrer no tenia sortida.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.
    MOREU-REY,E. (1962). La rodalia de Caldes de Montbui. Repertori històric de noms de lloc i de persona. Editorial Teide. Barelona.