Casa al carrer del Pont, 13

Modern
    XVII-XVIII
    BCIL (PGOU,1992)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí (IPA 34605)
    Residencial
    Ref. Cad.:02980 DG3009G
    Laura Bosch Martínez

Casa de planta rectangular, que consta de planta baixa i dos pisos, amb la coberta a dues vessants i construïda amb teula àrab.
    A la planta baixa hi ha tres obertures força grans; la primera, una porta de garatge, la segona l'entrada de la casa, amb el cancell i una porta de fusta vidrada a l'interior. El portal està format per un arc de mig punt amb dovelles i brancals de pedra; la tercera una obertura té una composició força horitzontal, amb una barana de ferro senzilla. A la segona planta hi ha dues obertures que consisteixen en dues balconeres d'iguals proporcions i mides, amb les finestres vidrades protegides per persianes de llibrets de fusta i un petit voladís d'obra, lleugerament motllurat amb una barana de ferro. En la tercera planta i última només hi ha una finestra, de mides quadrades i col·locada gairebé centrada amb l'eix central de l'edifici. Segurament es tracta de les golfes de la casa, ja que per damunt de la teulada, es pot observar la politja de ferro. La façana queda rematada per un ràfec de maons Totes les obertures tenen els tancaments de fusta.

Segons Moreu-Rey (1962), el carrer del Pont, ja es troba documentat l'any 1311 i el 1353 com a carrer "carrer dez Pont". Esmenta també un document datat del 1563 on confirma que el carrer del Pont s'hauria dit antigament "de Vulpsegura". Això, segons Moreu-Rey provaria que aquest pont no hauria existit antigament, si més no, hauria estat ubicat en un lloc diferent del que es coneix actualment, ja que senyala que l'any 1351 aquest carrer no tenia sortida.

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI (1992). Plà Especial de Protecció del Centre Històric. Catàleg del Patrimoni Arquitectònic de Caldes de Montbui. Ajuntament de Caldes de Montbui.
    GENERALITAT DE CATALUNYA. (2008). Inventari del Patrimoni Cultural i Immoble de Catalunya. Caldes de Montbui (Vallès Oriental). Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Direcció General del Patrimoni Cultural. Servei d'Arqueologia i Paleontologia. Barcelona, maig de 2008.
    MOREU-REY,E. (1962). La rodalia de Caldes de Montbui. Repertori històric de noms de lloc i de persona. Editorial Teide. Barelona.