Capella de Santa Llúcia de la Rubiola
Veciana

Anoia
    La Rubiola
    A ponent del terme municipal de Veciana

Edifici
    Gòtic
    Modern
    XVI
    Regular
    fa temps que no s'hi fa cap tasca de manteniment i l'entron està força degardat.
    Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Veciana (2007)
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (6131 IPA)
    Religiós
    Jordi Montlló Bolart

Petita capella d'una única nau, de planta rectangular amb la coberta a dues aigües i el carener perpendicular a la façana principal, orientada a ponent. Té una petita capella de planta quadrada adossada al mur de migdia. El campanar és de cadireta i corona la façana principal, tot i que no conserva la campana i es troba en mal estat de conservació. El portal d'entrada està fet amb pedra treballada de llinda recta amb un escut esculpit.
    Al presbiteri hi ha un altar adossat a un petit retaule de fusta, on hi ha la imatge de Santa Llúcia a l'espai central. Al terra s'observa una gran llosa sepulcral sense inscripcions. La decoració és d'estil gòtic, amb nerviacions que s'enllacen en una clau de volta on hi ha l'escut de la família Riera.

Només es pot visitar per la festivitat de Santa Llúcia, el 13 de desembre quan es fa la Missa i es deixa oberta tot el dia.

En aquesta capella eren enterrats els hereus del Mas Riera de Rubiola.
    Per Santa Llúcia s'hi fa un aplec i es canten els goigs.

GENERALITAT DE CATALUNYA (1997) Inventari del patrimoni cultural immoble. Patrimoni Arquitectònic. Barcelona.
    GENERALITAT DE CATALUNYA (1997) Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya: l'Anoia.. Barcelona, pàgs. 231-237.
    SERVITJE, Jordi (2010). Veciana, on el silenci se sent. Ajuntament de Veciana.