Cap de Setmana Ibèric de Folgueroles
Folgueroles

Osona
    Casol de Puigcastellet
    A la banda de llevant del terme municipal, sota el pla del Bronze i damunt del solell de l'Arumí
    704 m.s.n.m

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    XXI
    Any
    Obert
    Adriana Geladó Prat

Activitat relacionada amb el jaciment arqueològic del Casol de Puigcastellet (250-200 a.C.) i destinada a la divulgació de la cultura ibèrica d’una forma educativa i lúdica. Es tracta d’una festa destinada a tots els públics, que es celebra el primer cap de setmana del mes d’octubre. Forma part de la Ruta dels Ibers, un projecte coordinat des del Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC), amb l’objectiu de donar a conèixer els principals jaciments ibèrics del nostre país, així com els pobles que els habitaven. A Folgueroles, els actes que s’hi celebren van a càrrec del consistori municipal, tot i que la temàtica anual és proposada des del MAC. Un dels actes més tradicionals que es celebra a Folgueroles és la caminada conjunta al Casol de Puigcastellet (tant diürna com nocturna). Al mateix temps es desenvolupen altres activitats com degustacions de menjar i beure, projecció d’audiovisuals, reconstruccions i representacions històriques, exposicions, conferències, tallers variats (ceràmica, teixits, escriptura, forja, elaboració de pa, arqueologia), jocs... Aquestes activitats compten amb la participació voluntària de diversos folguerolencs.

Les imatges han estat facilitades per l'Ajuntament de Folgueroles.

El Cap de Setmana Ibèric és una de les activitats més destacades de la Ruta dels Ibers, gestionada pel Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC). La primera edició es va dur a terme l’any 2000. A Folgueroles, aquesta activitat s’ha dut a terme des dels seus inicis de manera ininterrompuda fins a l’actualitat.

VALLVÉ ALBIOL, Isabel (2007). “7è Cap de Setmana Iber al Casol de Puigcastellet”. La Falguera nº 27, p. 36-38.

VALLVÉ ALBIOL, Isabel (2010). “10 anys del Cap de Setmana Ibèric al Casol de Puigcastellet”. La Falguera nº 33, p. 50.