Canal i bassa de la font de Fontanelles
Santa Eugènia de Berga

Osona
    Sant Marc
    A peu del camí a Cal Rei de Fontanelles. Cal Rei s/n. 08507 Santa Eugènia de Berga.

Obra civil
    XIX-XX
    Les arrels i les humitats han malmès alguns trams
    Sense ús
    Ref. cad.: 002A09006
    Anna M. Gómez Bach

El canal fet amb peces de pedra de 67 cm de llargada fa uns 9 m de llarg i una amplària de 40 cm i 25 cm a l'interior. Presenta un estat de conservació regular, i és que les arrels i les humitats han malmès alguns trams. Si bé no és una zona on creixin les bardisses, l'herba alta domina els voltants i dificulta la visualització nítida de tot el canalet. El paisatge està dominat per zones de conreu i uns plàtans que queden per sobre la carretera, creant una zona d'ombra.

La seva finalitat era portar aigua de la font a la bassa quan estava en funcionament i transcorre per sota el molí de vent de Fontanelles.

DALMAU, A. (2001). Inventari d'elements patrimonials del Municipi de Santa Eugènia de Berga. Ajuntament de Santa Eugènia. Inèdit.