Can Ros de Mas Tabà
La Palma de Cervelló

Baix Llobregat
    Can Ros de Mas Tabà, s/n
    A l'extrem oriental del terme de la Palma de Cervelló, a 350 del nucli de Corbera del Llobregat.

Edifici
    Modern
    Popular
    Altres
    002200100DF18E
    Xavier Esteve Gràcia

Conjunt de tres cossos alineats, que formaven un antic mas i diverses edificacions al seu voltant, algunes de nova planta. El cos més alt, de planta rectangular i situat al nord-oest del conjunt, està construït a dos nivells i compta amb planta baixa i dos pisos. La seva teulada de teula àrab, a un únic vessant, s'inclina vers la façana posterior. A la façana principal, de maçoneria i amb cantoneres de maons, hi trobem unes obertures adintellades de composició simètrica. A la planta baixa (primer pis si tenim en compte l'accés per la façana oposada), hi trobem una porta central d'accés emmarcada entre dues finestres. A l'extrem dret de l'edificació hi ha una altra porta que sembla de construcció molt posterior a la resta de l'edifici. A la planta pis (segon pis si tenim en compte l'accés per la façana oposada), les obertures repeteixen el patró de la planta inferior, amb una porta central a la què s'accedeix per una escala adossada a la façana, i sengles finestres a banda i banda. El cos central sembla que és la masia originària i està coberta a doble vessant. La façana sud, que és la principal, presenta obertures en forma d'arc de mig punt amb influències noucentistes en el cos d'un extrem i els altres mantenen obertures tradicionals. El cos sud-oriental està cobert a dos vessants amb el carener perpendicular a la façana principal. A aquesta, arrebossada, hi destaquen les obertures d'arc rebaixat a la planta baixa i al centre de la planta pis, i adintellades als extrems d'aquesta planta. En alguns casos es conserva el bastiment de carreus de gres. La cornisa, de maons, forma uns motius a manera de cremallera. A la façana hi ha encastat un bloc de gres amb la inscripció "CASAbELLA, RANO, dEAN" [sic.].

AAVV (2011) Revisió del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de la Palma de Cervelló (POUM). Catàleg de béns protegits. Ajuntament de la Palma de Cervelló. p. 60-61.
    DE BUEN LINARES, A.; ROIG i MESTRE, M.D.; VIVAR CANTALLOPS, J.A (1999): Catàleg del Patrimoni Arquitectònic i Natural de la Palma de Cervelló. Inèdit. Ajuntament de la Palma de Cervelló.