Campanes de Sant Martí de Capolat
Capolat

Berguedà
    Es troba a l'antiga parròquia de Sant Martí de Capolat, a la zona central de l'actual municipi
    Interior de l'església de Sant Martí de Capolat

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Alfonsí
    XX
    Any
    1857/1950
    Una de les campanes Tallers Perea
    Una de les campanes està el bon estat, l'altra està bastant rovellada.
    Física
    Restringit
    Privada accessible
    Bisbat de Solsona, Plaça del Palau Episcopal, 1, 25280 Solsona, Lleida
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

Dues campanes del campanar de Sant Martí de Capolat. Una d'elles és de 1957, sola fa 51x60 cm i amb el cavall 80x120x60. Està feta de ferro, bastant rovellat, i conserva el cavall que la subjecta a les parets del campanar. A la paret exterior, en relleu, s'hi pot veure una creu sobre un peu i la inscripció "SANTA MARIA DELS TOSSALS. CAPOLAT 1957".

L'altra campana té una mida de 55 x 51 cm i està subjecta a una barra de ferro horitzontal mitjançant una cadena. La paret externa està decorada, en relleu, amb la imatge de la Puríssima a un costat, i la del Sagrat Cor a l'altre. El relleu va acompanyat de la inscripció "AÑO SANTO DE 1950 / SANTA MARÍA"; "FUNDICIÓN DE CAMPANAS Y RELOJES DE TORRE. MIRANDA DE EBRO (ESPAÑA) [....] DE PEREA". El batall de la campana és de ferro forjat.

La campana de 1957 havia d'anar al Santuari dels Tossals, però ja estava enderrocat, és per això que mai la van portar allà i la van aprofitar per a l'església de Sant Martí de Capolat.

L'altra campana va ser elaborada l'any 1950 a Miranda de Ebro pel taller de Perea.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004).  Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.