Col·lecció d'objectes de Sant Martí de Capolat
Capolat

Berguedà
    Es troba a l'antiga parròquia de Sant Martí de Capolat, a la zona central de l'actual municipi
    Interior de l'església de Sant Martí de Capolat

Patrimoni moble
    Col·lecció
    XIX-XX
    Restringit
    Religiós
    Privada accessible
    Bisbat de Solsona, Plaça del Palau Episcopal, 1, 25280 Solsona
    Marta Sánchez Soler - Societat d'Arqueologia del Berguedà

A l'interior de l'església de Sant Martí de Capolat encara hi ha un conjunt d'objectes litúrgics i decoratius. A la sagristia hi ha una calaixera del segle XIX, feta de fusta i metall, amb cinc calaixos de l'amplada del buc; un armari del segle XIX de fusta i ferro, amb dues portes amb motllures que delimiten dos plafons a cada porta units al buc amb frontisses planes; una bacina, del segle XX, circular i llisa amb botó central i forat on hi hauria anat encaixada una imatge; una bacina del segle XX feta d'aram i ceràmica, amb la imatge de Sant Isidre al Centre; i un salpasser i una caldereta del segle XX, fets de llautó i zenc. A la capella esquerra de l'església s'hi pot observar una corona de llum del segle XIX, feta de llautó. Consta d'un cèrcol de llautó calat i decorat amb una sanefa, flanquejat per sis dolles tubulars que emmarquen els grups decoratius i que suporten sis ciris. El conjunt penja de sis cadenes que s'uneixen a un caputxó cònic que penja sota el cèrcol. A la nau hi ha un confessionari dels segles XIX-XX, fet de fusta amb una cortina de color lila; i un banc de fusta del segle XIX pintat de color marró amb respatller i faldó retallat amb forma ondulant.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004).  Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.