Camí de Can Roig al Mas del Vent
Òdena

Anoia
    Camí Cal Roig Camí Cal Roig , PK 6,700
    Està situat a l'esquerra del camí que porta a Mas del Vent

Jaciment arqueològic
    Romà
    Dolent
    Camps de conreu
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    CC.AA. 4783
    Productiu
    08142A00600001
    Lluís Pedraza i Jordana

En un camp de conreu de cereals al costat esquerre del camí que porta a Mas del Vent encara es poden recollir en superfície alguns fragments residuals de ceràmica romana comuna, dolium i tegula. Segons informació oral, aquests materials formarien part d'un testimoni molt més nombrós del qual en formaven part abundants fragments de tegula que els pagesos amuntegaven al costat del camp i que a començament dels anys 80 del segle XX el propietari del terreny va fer desaparèixer. Quan es va redactar la Carta Arqueològica el 1984 tan sols en quedaven alguns fragments de dolium i regula escampats en els terrenys erms que envolten el camp per la banda est, a ambdós costats del camí. Per raó de l'escassetat de materials localitzats, i per no haver-hi cap mena d'estructura, no és possible precisar el tipus de jaciment ni la cronologia, tret d'afirmar que pertany al període romà, tot i que es podria tractar d'un altre petit assentament agrícola vinculat a l'àrea d'influència de la vil·la romana de l'Espelt.

Fins tres anys o quatre abans de la redacció de la Carta Arqueològica, segons es va poder saber per una informació oral, restaven al costat del camp amuntegats nombrosos fragments de tegula que els mateixos pagesos dipositaven quan al llaurar afloraven. Els materials recollits per membres de la Secció d'Arqueologia del Centre d'Estudis Comarcals d'Igualada en la visita al lloc en motiu de la redacció de la Carta Arqueològica resten dipositats a l'Arxiu d'Arqueologia del Museu de la Pell i Comarcal de l'Anoia.