C/ Major, 37 - C/ Mossèn Fèlix, 1-5

Neoclàssic
    XIX
    Any
    La normativa del Pla Especial considera obligada la conservació íntegra de la façana.
    Pla Especial, 160. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62211DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït a dos vents i que presenta un nivell d'alçada que correspon a tres plantes (pb + 2p), malgrat que el frontis lateral s'adapta a la pendent de la via pública, desenvolupant un ras més. La composició del frontis principal denota característiques properes a les formulacions neoclassicistes, especialment pel que fa al tractament dels balcons i del coronament; destaca també l'ús de franges motllurades per a indicar els diferents nivells de forjat.
    La façana principal és la que afronta al c/ Major i disposa de dos eixos verticals d'obertures. La planta baixa consta d'una porta de disseny convencional -que permet accedir als pisos superiors- i d'una finestra ampitada, amb brancals i llinda de pedra, que segueix el model del tradicionals "quartos de reixa" sitgetans. En els pisos superiors s'identifica un balcó i una finestra, de forma rectangular i amb els brancals i les llindes d'obra. Les volades del balcó són, no obstant, de llosanes de pedra motllurades, i les baranes metàl·liques estan decorades amb sanefes d'oves situades en el sòcol i sota el passamà. El coronament consta d'una cornisa motllurada, molt desenvolupada, i d'una barana d'obra, llisa, que probablement delimita un terrat transitable.
    Pel que fa a la façana lateral, en aquest frontis no s'estableix una composició que indiqui l'existència d'un projecte arquitectònic pròpiament dit, i les obertures existents -la majoria d'elles sense una entitat física remarcable- es distribueixen de manera un tant arbitrària. Destaca únicament un balcó amb volada d'obra i una finestra ampitada, amb reixa de perfil semicircular, que es localitzen a l'alçada del primer pis (corresponent a la planta baixa de la banda del c/ Major).

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció IV. Forma part del Conjunt 11 que inclou tres cases del c/ Major que es consideren bons exemples de l'arquitectura residencial d'aquest eix vertebrador del centre sitgetà i que presenten una unitat tipològica, malgrat petites diferències ornamentals.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)