Bosc entre el mas Llió i l'Aymeric
Calldetenes

Osona
    Entorn rural de Calldetenes (08506 Calldetenes)
    Sortint de Calldetenes en direcció a la C-25, al km.2,1 cal agafar el camí a la dreta. A uns 2 km.

441953
    Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Els propietaris del mas Aymerich netegen el sotabosc periòdicament amb l'objectiu de prevenir incendis que poguessin afectar a la casa.
    Ref. cad.: 004A00013
    Raquel Valdenebro Manrique

Zona boscosa ubicada al peu del turó que des del mas el Llió ascendeix fins al mas l'Aymerich, a migdia terme de Calldetenes. Es tracta d'una zona boscosa poblada bàsicament per roure martinenc, el freixe, l'auró blanc, algunes alzines i alguns pins, amb la presència d'un abundant sotabosc format per matolls: ginebró, arç blanc, boix aranyoner etc. Actualment, aquest bosc és travessat pel camí que des del Llió ascendeix fins al mas Aymerich. El bosc arriba ben bé fins a tocar la casa del mas Aymerich pel seu cantó de ponent, fins al cim del turó on s'ubica la casa. La importància d'aquesta formació boscosa ve donada pel fet de tractar-se d'un dels pocs testimonis que queden del bosc original d'aquestes contrades, convertit al llarg del temps en camps de conreu. El fet de tractar-se d'un espai costerut, poc apte per a l'agricultura, ha fet preservar el bosc. A diferència d'aquest, el veí Turó de Sant Marc es troba força afectat per l'erosió, i només és troba poblat per arbustos petits i arbres molt escassos, d'aquí que aquesta clapa de bosc sigui un espai de gran importància.

Cal pensar que es tracta d'una petita mostra vivent del bosc original de la zona. El fet de que s'hagi conservat en aquest lloc és segurament degut al pendent del terreny.

AA.DD. ( 1995) Calldetenes. Imatges en el temps. Primera part (1911-1960). Ajuntament de Calldetenes. Calldetenes VILAMALA I SALVANS, J (2002) De Sant Martí de Riudeperes a Calldetenes. Passat i present d'un poble viu. Ed. El Mèdol. Calldetenes.