Barraca del camí de Roldors
Marganell

Bages
    Pla de Roldors
    Des de la carretera BV-1123, seguir el Camí de Roldors uns 75 m.

Edifici
    Modern
    Popular
    XVIII-XX
    Es troba coberta per la vegetació, que en pot fer perillar l'estructura.
    Sense ús
    Ref. cad.: 003A00003
    M. Lloret - KuanUm

Barraca de vinya de dimensions reduïdes i de planta circular. El material de construcció emprat és la pedra seca, que ha estat encaixada formant un mur de fileres irregulars fins a coronar-la amb una filada de lloses planes que es tanquen cap a l'interior formant una volta cònica. La volta es troba coberta per pedres petites i terra. La porta d'entrada té una llinda plana que consisteix en una llosa monolítica gruixuda, i les pedres que formen els brancals són de majors dimensions que les de la resta de la construcció. L'estructura de la barraca es manté en estat regular, ja que en alguns trams s'ha desprès la pedra. Té els laterals i la part posterior coberts de bardisses. Es troba a peu de camí.

Es correspon amb la fitxa número 44 de l'Inventari de construccions en sòl no urbanitzable fet per l'Ajuntament de Marganell.

AAVV (2006) Inventari de Construccions en Sòl no Urbanitzable, Ajuntament de Marganell.