Barraca als ametllers del Gras
Marganell

Bages
    Ametllers del Gras
    Des del Gras, pel camí que puja a mà esquerra, i al 1er revolt seguir recte a través de la feixa

Edifici
    Modern
    XVIII-XX
    S'han desprès algunes pedres de la façana posterior.
    Sense ús
    Ref. cad.: 001A00001
    M.Lloret - Kuanum

Barraca de vinya de mitjanes dimensions i de planta circular. El material de construcció emprat és la pedra seca, que ha estat encaixada formant un mur de fileres regulars fins a coronar-la amb una filada de lloses planes que es tanquen cap a l'interior formant una volta cònica. Aquesta es troba tapada de lloses i pedres, havent perdut part de la terra que la cobria. Com a coronament de la barraca hi ha un caramull o cantamussols, que consisteix en tres lloses planes col·locades una sobre l'altra en el punt més alt. La porta d'entrada té una llinda monolítica de pedra. Es troba construïda en una zona boscosa.

Es correspon amb la fitxa número 56 de l'Inventari de construccions en sòl no urbanitzable fet per l'Ajuntament de Marganell.

AAVV (2006) Inventari de Construccions en Sòl no Urbanitzable, Ajuntament de Marganell.