Barraca al camí del Gras
Marganell

Bages
    Camí del Gras
    Pel camí que porta al Gras, queda dins el primer revolt

Edifici
    Modern
    XVIII-XX
    Regular
    La llinda s'ha partit, pel que pot perillar-ne la integritat. Es troba envoltada de bardisses.
    Sense ús
    Ref. cad.: 003A00003
    M.Lloret - Kuanum

Barraca de vinya de notables dimensions i de planta quadrangular. El material de construcció emprat és la pedra seca, que ha estat encaixada formant un mur de fileres regulars fins a coronar-la amb una filada de lloses planes que es tanquen cap a l'interior formant una volta cònica. Aquesta es troba tapada de lloses i pedres, havent perdut part de la terra que la cobria. La porta d'entrada té una llinda monolítica de pedra que es troba partida. Els angles cantoners tenen pedres de majors dimensions que les dels murs, i es troben escairades. Es troba construïda a peu de camí, en una zona agrícola.

Es correspon amb la fitxa número 55 de l'Inventari de construccions en sòl no urbanitzable fet per l'Ajuntament de Marganell.

AAVV (2006) Inventari de Construccions en Sòl no Urbanitzable, Ajuntament de Marganell.