Barraca 47 (de l'Olivar del Perdols) Santa Maria d'Oló

Moianès
Prop de la masia del Perdols. Sector central del terme municipal
De l'Auberg camí E i després SW 400 m, trencall E 150 m i seguir 150 m més per antic olivar

Edifici
XVIII
Barraca bé, cobert semi-derruït
Difícil
Sense ús
08258A010000210000AP
Jordi Piñero Subirana

Barraca de pedra seca d'una tipologia arcaica que, com a fet excepcional, té una inscripció a la llinda d'entrada amb la data 1704. Per tant, és un dels exemplars més antics que es coneixen d'aquest tipus de construcció que va ser tan habitual als segles XIX i principis del XX. La barraca és de planta quadrada, té una porta amb llinda de pedra i la coberta és amb falsa cúpula. Al costat esquerre té adossat un cobert, semi-derruït, que servia com a estable per a l'animal. A l'interior de la barraca hi ha una lleixa i una finestra.
La tipologia arcaica d'aquesta barraca s'evidencia en el fet que les parets són molt gruixudes i, interiorment, tendeixen a convergir cap al sostre, de manera que la falsa cúpula té un diàmetre reduït. Així mateix, les pedres utilitzades solen ser força grosses. La barraca està situada en un antic olivar propietat de la masia del Perdols. Molt a prop hi ha una altra barraca de tipologia pràcticament idèntica, i molt possiblement feta pel mateix mestre barracaire, a l'anomenat olivar de l'Auberg. Totes dues són d'una gran qualitat tècnica i tenen un interès especial pel fet de ser una mena de prototips de moltes de les barraques posteriors que trobem a la zona.

L'edifici presenta les següents inscripcions: llinda de la porta inscripció: 1704
Informació facilitada per Josep Canamasas Güell