Balma de la rasa de Balart
Capolat

Berguedà
    Cal seguir la pista del Portet, quan es creua el Pas de l’Ós cal agafar l’antic camí cap a la Mesquita que ens deixa en un estrep de roca, llavors, cal seguir un camí que baixa fins a la base de les cingleres isolades del centre de la vall.

Jaciment arqueològic
    Difícil
    Sense ús
    08044A002000360000SB
    Pol Navarro Costa - Societat d’Arqueologia del Berguedà

Es tracta d'una balma de petites dimensions, orientada al sud, és molt oberta formada per una visera gradual de roca calcària. La seva profunditat màxima és d'un metre i mig i per la part exterior presenta un mur lineal de pedra seca de diferents gruixos d'uns tres metres de longitud. La seva superfície és regular, a la part interior hi ha un seguit de blocs caiguts. Presenta la paret coberta de sutge.

Aquesta petita balma possiblement ha estat usada com a refugi de pastors i carboners o bé per refugiats en temps de guerra.

Una excavació arqueològica ens permetria identificar diferents aspectes que ens permetin aproximar-nos a la història de l'indret.

SOCIETAT D’ARQUEOLOGIA DEL BERGUEDÀ (2004).  Inventari i Catalogació del Patrimoni Cultural moble i immoble del Municipi de Capolat. Inèdit.