Aplec de Sant Roc

Desaparegut
    Sense ús
    Virgínia Cepero González

A l'ermita de sant Roc s'hi celebraven tradicionalment dos aplecs, el del dia del sant, el dia 16 d'agost, i el del tercer cap de setmana de setembre.
    L'aplec que es celebrava la diada del sant consistia en el rosari, una processó, i finalitzava amb el ball amb l'orquestra. La processó sortia de la capella, creuava pel Pont Vell, passava per un tram de carretera de Montseny, continuava cap a can Quera i tornava a entrar a la capella. Va deixar de celebrar-se l'any 1970 tot i que encara es manté l'acte litúrgic.
    L'aplec del tercer cap de setmana de setembre, també conegut per festa de la Mare de Déu de la Misericòrdia, tradicionalment es celebrava en diumenge, però temps després va passar a fer-se el dissabte. Consistia en un sopar de germanor a can Quera el dissabte al vespre, i l'endemà es celebrava a la capella de l'ofici religiós. Els actes més destacats eren la missa, i els balls de tarda i de nit, que combregaven gent dels municipis de l'entorn: Sant Pere de Vilamajor, Montseny, Campins, Sant Esteve i Santa Maria de Palautordera, etc. Va deixar de celebra-se poc temps després de la Guerra Civil tot i que es va mantenir l'ofici religiós.

Inventari del Patrimoni Etnològic del Montseny -Patrimoni Simbòlic- números 3 i 15.

MUSEU ETNOLÒGIC DEL MONTSENY (1998) Inventari del Patrimoni Etnològic del Montseny -Patrimoni Simbòlic-.