Antic garatge Soler i Sauret
Vallirana

Baix Llobregat
    Carrer Major, 368-370
    Al bell mig del carrer, davant de l'ajuntament

Edifici
    Popular
    XX
    Científic
    Ajuntament de Vallirana
    Adriana Geladó Prat

Edifici entremitgeres de planta rectangular, completament reformat i amb pati posterior. Presenta una coberta de dues aigües, amb el carener paral·lel a la façana principal, i està organitzat en una sola planta. La part destacable de la construcció és la façana. Compta amb un gran portal d'arc escarser, amb l'emmarcament en relleu. A banda i banda hi ha dues finestres d'arc lobulat amb el mateix emmarcament, els ampits de maons i reixes de ferro treballat. Les obertures estan dividides amb pilastres bastides amb maons i rematades amb capitells que sobrepassen l'alçada de la façana. Aquesta està coronada amb una cornisa ondulant motllurada. El parament està arrebossat i pintat, amb un gran sòcol.

El permís de construcció de l'edifici és del 7 de maig de 1927. El departament d'Obres de l'ajuntament va autoritzar a l'empresa Ribas i Soler (més tard, Soler i Sauret) la construcció d'un garatge al carrer de Barcelona, 8-10. Tenia uns 200 metres quadrats de superfície edificada i cabuda per sis autobusos. Posteriorment, l'any 1959, l'ajuntament i l'empresa acorden suprimir el trànsit d'autobusos del garatge pel perill que comportava per l'increment de trànsit a la zona. Tot i això, la supressió no es va dur a terme fins a principis dels anys 70. Actualment és la seu de la Policia Local de Vallirana.

AMICS DE VALLIRANA (2007). La Vallirana del segle XX. Imatges i Memòria. Vallirana: Centre d'Estudis Comarcals del Baix Llobregat, p. 124-125.