Antic camí ral a l'hospital de Sant Hipòlit Sant Hipòlit de Voltregà

Osona
Carrer de l'Hospital - Carrer dels Sants Màrtirs
A la banda de ponent del nucli urbà, entre la plaça Nova i el km. 16,750 de la carretera BV-4608
542m

Obra civil
Modern
Popular
XVIII-XXI
Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà
Adriana Geladó Prat

Antic camí ral que conduïa directament cap a l'hospital de Sant Hipòlit. El camí entrava al terme santhipolitenc des de la carretera de Sant Hipòlit a Sant Boi de Lluçanès (actual BV-4608), pel costat de l'actual cementiri. Baixava en direcció sud-est pel carrer dels Sants Màrtirs i enllaçava amb el carrer de l'Hospital fins al sanatori i, una mica més endavant, amb el nucli antic de la vila, just a l'encreuament entre els carrers de Mossèn Jacint Verdaguer i del Mallol, a la plaça Nova. L'hospital estava situat en els actuals jardins de la Llar dels Jubilats.

SERRALLONGA, J.; CROSAS, C.; CASAS, P.; SERRA, L. (2014). Sant Hipòlit de Voltregà, l'empenta d'un poble. Vic: Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, Eumo Editorial, Museu del Ter, p. 51.