Torrent del Pont Gran/Riera de Sant Marçal
Sant Cugat Sesgarrigues

Alt Penedès
    Recorren el municipi de nord a sud

Patrimoni natural
    Zona d'interès
    Regular
    En alguns trams s'observen molts residus urbans, abocaments de llots i runes. Les aigües no són netes i desprenen males olors. Cal aplicar amb rigor la legislació vigent pel que fa a les aigües residuals procedents de la indústria i els abocaments a les lleres fluvials.
    Agència Catalana de l'Aigua
    Tríade scp

Volem remarcar d'entrada que si bé aquesta fitxa està centrada en la descripció del torrent del Pont Gran i la riera de Sant Marçal, per ser els cursos fluvials més significatius que travessen el municipi, aquesta fitxa es podria fer extensible a tota la xarxa hidrogràfica que el drena. En els marges dels cursos fluvials citats es troben una sèrie de comunitats vegetals i espècies que només es donen a les seves lleres. Aquest fet converteix el torrent del Pont Gran i la riera de Sant Marçal en una zona de gran importància ecològica i paisatgística. Algunes d'aquestes comunitats vegetals són els refugis naturals d'algunes espècies de la fauna local. Per aquestes raons, és òbvia la importància d'aquests cursos fluvials com a zona natural que caldria protegir i conservar.

Referència cartogràfica: mapa topogràfic de Catalunya 1:5000. Sant Cugat Sesgarrigues 419-7-7 (279-127). Institut Cartogràfic de Catalunya. Segona edició: desembre 1998. Referència cartogràfica: mapa topogràfic de Catalunya 1:5000. Sant Pere Molanta 419-7-8 (279-128). Institut Cartogràfic de Catalunya. Segona edició: maig 1999