La torre de can Cornet s'dossa a Can Cornet, que es troba dalt d’un tossal de 32 m. d’alçada, en el vessant hidrogràfic esquerra de la riera de Pineda, com també ho fan les finques amb les torres de can Roig, can Valeri i can Palau de la Guitarra. Si bé actualment no dona la sensació d’una torre de defensa, els murs interiors, a la planta baixa, tenen un gruix aproximat d’1,20 m.
Presenta una planta quadrada, de planta baixa i dos pisos, que sembla haver estat molt modificada en algun moment del segle XIX. Les façanes estan arrebossades amb morter de calç i s’hi observen alguns detalls constructius amb carreus de pedra granítica a les cantoneres.
S’adossa a la façana de ponent de la masia a l’alçada de la planta pis, que podria correspondre’s amb una antiga passera o un pont de comunicació interna amb la casa. Pel costat de ponent, la torre està adossada a un edifici més modern, de planta i pis, relacionat amb les feines del camp. La façana de tramuntana no presenta cap obertura. Al seu voltant hi ha altres edificis que l’envolten, que han perdut la coberta. A la planta superior de la torre, hi ha varies obertures: dues de punt rodó a la façana de migdia i una quadrangular ben centrades, en les façanes de llevant i de ponent.
La coberta és plana, sense coronament, amb una coberta a mena de barret octogonal amb una bola de peu o pirulí ceràmic de color blau del tipus La Bisbal al capdamunt.