Setmana de la Gent Gran Els Prats de Rei

Anoia
Vila de Prats de Rei
Al nucli urbà de la vila dels Prats de Rei.

Patrimoni immaterial
Manifestació festiva
Popular
XX
Ajuntament dels Prats de Rei
Obert
Lúdic
Ajuntament dels Prats de Rei. Plaça Major, 1 (08281 Els Prats de Rei)
Jordina Sales Carbonell

Durant els mesos d'octubre i/o novembre se celebra a Prats de Rei la Setmana de la Gent Gran, un conjunt d'actes i activitats pensades i destinades especialment per a la gent més gran del poble. Una de les finalitats d'aquesta Setmana és mantenir a la gent informada i contribuir a millorar la seva qualitat de vida, i per això les xerrades i conferències sobre salut i aspectes socials que afecten a la tercera edat són l'eix central sobre el que pivota el programa d'activitats. A més, es fan altres activitats de caràcter lúdic com jocs de bitlles catalanes, petanca i berenars, així com el dinar de cloenda. La Coral de la Mare de Déu del Portal actua també durant aquesta Setmana.

IMATGE 1: Setmana de la gent gran l'any 2008 (foto: anoiadiari.cat).

Des dels anys 80' i 90' del segle XX, molts municipis catalans celebren anualment la Setmana de la Gent Gran, com a acte d'homenatge i per posar de rellevància la presència i importància de la gent més gran de la població.