Sense nom (Rotonda dels arbres)
Santa Perpètua de Mogoda

Vallès Occidental
    Mossèn Cinto Verdaguer - C/Onze de Setembre
    Rotonda

Patrimoni moble
    Element urbà
    XXI
    Any
    Enric Batlle i Joan Roig
    Bé catalogat, Ajuntament Santa Perpètua Mogoda
    Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda
    Goretti Vila i Fàbregas

Escultura vegetal "Sense nom".
    El concepte arquitectònic i la solució final cerquen una fita tipus "Land Art" i un retrat històric dels arbres escapçats que resseguien les carreteres i que, lluny de morir pel tall que l'home els produïa, sobrevivien, esdevenint el marc de les vies, reafirmat pel seu pintat blanc. El projecte urbanístic pren cos en una escultura vegetal viva que es modifica per ella mateixa. Una concavitat amb el seu centre situat sota la rasant del vial exterior, on s'han plantat 77 arbres, podats i pintats amb pintura ecològica a cotes fixes, i disposats en cercles concèntrics, configuren una geometria senzilla i austera. L'acabat superficial és una capa de material de rebuig de cantera de marbre blanc. La forma còncava ha estat dissenyada per afavorir la creació d'un microclima i l'autosuficiència en els cicles vitals de l'aigua i de l'energia (recollida d'aigües pluvials, aportació orgànica de les mateixes fulles seques...). Les llumeneres, de nit, emfasitzen la solució final.
    Mides: 37,5 m diàmetre
    Material: formigó, marbre blanc triturat, acer corten, pintura ecològica i Acer negundo

Mossèn Cinto Verdaguer / Onze de Setembre. Urbanització de la Central Integrada de Mercaderies del Vallès, maig de 2002.

Postals. Santa Perpètua de Mogoda. Parc escultòric. Un passeig per conèixer les escultures del municipi. Edita: Servei de Cultura - Patronat Granja Soldevila - Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda, 2003.