Sender Vic - Sant Pere Casserres, PR-C 40 o Via de Passejada
Tavèrnoles

Osona
    Nord-oest del terme municipal
    Entra pel Pla del Banús i continua en direcció nord-est cap a Sant Pere de Casserres.
    527 m

Obra civil
    XX
    Catàleg de béns a protegir POUM 2014, nº 14 (patrimoni natural). BCIL.
    Diversos propietaris
    Virgínia Cepero González

El sender de petit recorregut "Catalunya 40" (PR-C 40), de 19,8 quilòmetres, uneix Vic amb Sant Pere de Casserres. Ofereix la possibilitat de visitar alguns monuments romànics i vestigis d'antics jaciments neolítics.
    Te dos variants: el PR-C 40.1,Tavèrnoles, que enllaça amb el GR-2, i el PR-C 40.2 Llom de Casserres-Parador-Les Tallades, que enllaça amb el GR-2 a la Vall de Sau.
    Al terme municipal de Tavèrnoles, el sender PR-C 40 entra pel pla del Banús, passa pel nucli urbà i continua en direcció nord-est, segueix el Ter, passa per Fussimanya i continua en direcció a Sant Pere de Casserres.
    El tram que transcorre des de la meitat nord-est del municipi fins a Sant Pere de Casserres, coincideix amb el sender de gran recorregut GR-210.

Protecció: les classificacions derivades del Catàleg de Béns a Protegir del POUM són provisionals, fins a la seva aprovació definitiva l'any 2015.

ASSOCIACIÓ CATALANA DE SENDERISME: www.euro-senders.com
    COLOMER-RIFÀ S. L (2014). Catàleg de béns a protegir. POUM. Tavèrnoles: Ajuntament de Tavèrnoles.