Ruta del Meridià Verd Tavèrnoles

Osona
Terme municipal de Tavèrnoles
El camí travessa el terme municipal de nord a sud.

Obra civil
XXI
Regular
El camí no es troba degudament senyalitzat i, alguns trams es troben molt enverdissats.
Legal
Catàleg de béns a protegir POUM 2014, nº 12 (patrimoni natural). BCIL.
Diversos propietaris
Virgínia Cepero González

La Ruta Temàtica 6 o el RT 6 - Meridià Verd, segueix el recorregut de la línia vertical del Meridià de Paris, que té l'inici a Dunkerque, a França, i acaba al Masnou (Maresme).
Aquest camí s'inicia al municipi de Tavèrnoles pel nord-oest, en direcció a Sant Feliuet. Passa pel castell de Savassona fins a la casa Les Punxes, segueix en direcció sud-oest i surt del terme municipal pel Puigtinyós.

Protecció: les classificacions derivades del Catàleg de Béns a Protegir del POUM són provisionals, fins a la seva aprovació definitiva l'any 2015.

L'any 2000, en commemoració del 200è aniversari de l'establiment del Sistema Mètric Decimal i l'amidament de la longitud del meridià Dunkerque-París-Barcelona, diverses entitats cíviques franceses i catalanes, amb el suport de les administracions d'ambdós països, van crear la Ruta del Meridià Verd, que permetés recorre'l a peu en la seva totalitat.

ASSOCIACIÓ CATALANA DE SENDERISME: www.euro-senders.com
COLOMER-RIFÀ S. L (2014). Catàleg de béns a protegir. POUM. Tavèrnoles: Ajuntament de Tavèrnoles.