Sender de petit recorregut C-46: Ruta del Sorreigs
Sant Agustí de Lluçanès

Osona
    Sector sud i est del terme municipal
    Emplaçament
    Creua el terme municipal de sud a est

08195-80
    Patrimoni immoble
    Obra civil
    Contemporani
    Popular
    Segle
    XX
    Bo
    El camí discorre per diverses zones humides de pastura la qual cosa, en algunes zones, provoca un gran faguissar. Cal controlar que els arranjaments de camps i rieres no malmetin el camí.
    Inexistent
    Fàcil
    Social
    Pública
    Propietaris diversos
    Jordi Compte i Marta Homs

El PR-46 es tracta d'un itinerari circular amb inici a la població de Santa Cecília de Voltregà que arriba al Santuari de la Mare de Déu dels Munts on té un enllaç amb el tram Riu Ter-Santa Cecília de Voltregà. El seu recorregut passa per Sant Bartomeu del Grau, Sobremunt, Sant Boi de Lluçanès i Sant Agustí de Lluçanès. El recorregut és de 20.220 kms amb durada aproximada de 6:00 h.
    El tram que discorre pel terme municipal de Sant Agustí de Lluçanès passa per la masia del Molí de Perenoguera i continua cap al Gorg de la Vaca i la Font de Perenoguera fins arribar al roure dels Gitanos. Al llarg de 200m es passa per la carretera BV-4608 en direcció nord-oest fins a l'altura del trencant de la Corona on es gira a la dreta i s'agafa una pista forestal que s'enfila cap al Santuari dels Munts salvant un desnivell de 258 metres. Els últims 400 metres s'enllaça amb el GR-3 fins arribar al Santuari dels Munts on s'hi emplaça un esplèndid mirador dels massissos del Pedraforca, Montserrat, el Montseny i tota la Serralada Transversal.

Està ben senyalitzat, exceptuant el tram que discorre entre el Gorg de la Vaca i la carretera BV-4608

Guia itinerària del PR. C-46 Ruta del Sorreigs, DDT i Centre Excursionista de Torelló.