Safareig del molí del Rabí Sant Quintí de Mediona

Alt Penedès
Al costat del camí que travessa el rec, darrera del molí del Rabí
Camí que continua el carrer de Baix en direcció a la Bòria. A uns 100 metres de la sortida del poble

Element arquitectònic
Popular
XIX
Necessita ser restaurat
Sense ús
Ref. cad.: 024A00048
Jordi Piñero

Safareig situat a tocar del rec de Baix, al costat de llevant del camí que travessa el rec. Es tracta d'un safareig allargat, fet amb grans cairons. A l'altre costat del camí hi ha un altre safareig, anomenat popularment "de l'Alcaldito".

Al segle XVII la roba es rentava en les diverses basses que hi havia a la vila, segons consta en referències documentals. La primera notícia sobre la construcció de safareigs públics a Sant Quintí és de principi del segle XIX. Els safareigs aprofitaven l'existència d'una bona xarxa de recs i es situaven estratègicament en diferents punts de la perifèria de la vila. L'any 1897 els veïns sol·licitaven a l'Ajuntament la reconstrucció d'un safareig públic al lloc anomenat molí del Rabí. Per tant, cal entendre que en aquesta data el safareig ja existia. Aquest safareig era públic, mentre que el de "l'Alcaldito" era privat.

ARGEMÍ, Xavier; SADURNÍ, M. Teresa; SERRA, Joan: Sant Quintí de Mediona. Sant Quintí de Mediona, 1999, pp 118.