Rentadors del Rec del Molí de Lavit Torrelavit

Alt Penedès
Barri dels Mussons
Al rec que és salvat pel pont dels Mussons, just a sota del mateix.

Obra civil
XX
c. 1913
Dolent
El sostre dels rentadors està enrunat, i l'indret està totalment envaït per la vegetació.
Sense ús
Ajuntament de Torrelavit. c/del Molí, 29, Torrelavit
Oriol Vilanova

Antics rentadors comunals que s'abastien de les aigües del rec dels horts del Mussons, a sota del pont homònim. De planta rectangular, els rentadors tenen unes dimensions màximes aproximades de 7 x 5 m. A la banda nord-est, els rentadors es recolzen sobre una paret de maó revestida de ciment, i a la banda sud-oest es conserven les tres columnes de maó que suportaven el cobert que s'hi va afegir a finals de la dècada dels anys' 20 del segle XX (veure apartat "història"). Entre les columnes i la paret anteriorment descrita es troben els rentadors, provistos de batedora, d'unes dimensions aproximades de 7 m x 2,5 m.

Aquests rentadors van ser construïts a la dècada dels anys '10 del segle XX, com a successors de la batedora del rec del Molí de Lavit. Van ser costejats pel filantrop Pau Vidal i Rovira. A finals dels anys '20 s'hi va afegir un cobert per a soplujar les dones que hi anaven a rentar la roba.

Grup de Recerques "El Podall" (2009): "Els safareigs a Torrelavit". Calendari municipal del 2010.