Pont Bv-2249 sobre el FFCC
Gelida
Ubicació
Coordenades:
Classificació
Descripció
Segons l'estudi de Joan Rosselló (2016), les principals dades patrimonials del pont se centren en les estructures conservades des de la seva construcció i dimensions.
Rosselló apunta que l'estructura és l'original, malgrat l'intent de voladura durant la Guerra Civil, ja que no el van esfondrar i només va quedar malmès exteriorment. A mitjans dels anys 1980, es va ampliar el tauler per permetre el pas en ambdós sentits de la carretera.
Les dimensions aproximades són de 25 m de llargada, d'un sol ull amb volta de canó. Està construït de pedra i els cantoners estan embellits amb carreus treballats.
Història
Segons l'estudi del patrimoni ferroviari i viari de Gelida de Joan Rosselló (2016), la construcció de la carretera de Gelida a Sant Llorenç es comença a projectar a partir de la creació de la línia de ferrocarrils, ja que se'n va alterar el recorregut. L'any 1908 es va presentar el recorregut definitiu per can Cartró i la Ferreria i, segurament, també se'n va deixar perfilada aquesta obra civil.
Tal i com va passar amb la carretera, la construcció de la via de tren va comportar també la construcció del pont per tal de superar la nova barrera viària. Al principi dels anys 1980 es va desdoblar la plataforma per fer-la més ampla.
Bibliografia
CARAFÍ, Mercè (1998). L’Abans. Recull gràfic de Gelida, 1890-1965. Efadós Editorial.
ROSSELLÓ, Joan (2016). "Els valors oblidats del patrimoni ferroviari i viari de Gelida". Programa de Festa Major 2016. pp. 33 - 42.


