Pallissa de la Vila
Olost

Osona
    Sector nord del terme municipal
    A 2800 metres per pista forestal de la carretera BV- 4405, punt quilomètric 1'650.

Edifici
    Noucentisme
    Normes subsidiàries de planejament d'Olost, 1992.
    Productiu
    Ref. cad.: 004A00014
    Jordi Compte i Marta Homs

La pallissa de la Vila es troba situada a uns metres a l'oest de la masia i masoveria de la Vila, formant part del conjunt arquitectònic. Es tracta d'una pallissa de grans dimensions, d'estil noucentista. És de planta rectangular amb teulada de doble vessant amb aigües a les façanes laterals i construïda amb murs de maçoneria de pedra irregular, amb cantonades i emmarcaments de les obertures de maó. La façana principal, orientada al sud presenta cinc obertures a la planta baixa i set a nivell de primer pis, totes elles coronades amb arc de mig punt, emmarcades amb maó i clau d'arc de pedra. Les obertures del primer pis són més estilitzades i segueixen la gradació de la pendent de la teulada, essent la del mig la més llarga; conserven un tancament de fusta. La façana est presenta una arcada a nivell de planta baixa, unes escales d'accés al primer pis, i dues obertures rectangulars actualment tapiades amb obra. A la part dreta s'obre una gran accés al mur. La façana posterior - nord- només presenta el nivell de primer pis ja que la pallissa es troba bastida en un desnivell del terreny. Aquesta façana no presenta grans obertures i sols s'hi observen tres petites obertures alineades horitzontalment.