Mural de la Font Major
Els Prats de Rei

Anoia
    Plaça Major, s/n
    Sota les porxades de la Plaça Major de la Vila, presidint la Font Major.

Element arquitectònic
    XXI
    Any
    Sílvia Garreta
    Obert
    Ornamental
    Ajuntament dels Prats de Rei. Plaça Major, 1 (08281 Els Prats de Rei)
    Jordina Sales Carbonell

Presidint la Font Major de la vila de Prats de Rei, sota les porxades de la Plaça Major, s'ha construït un gran mural ceràmic executat segons la tècnica del trencadís i emmarcat per blocs de pedra ben escairats que unifiquen la superfície del mural amb l'abeurador de la font.
    El mural mesura aproximadament 2'5 x 5 m i està fet de peces de ceràmica vidriades de colors vius que sobre un fons verd dibuixen el plànol de la vila i del seu terme municipal, amb indicació mitjançant 'zooms' dels principals punts d'interès històric i turístic. Està signat per l'artista ceràmica Lívia Garreta, el nom de la qual es pot llegir a la part inferior dreta del mural inserit en una petita cartel·la junt amb l'any de la creació de l'obra (2014).
    El Mural, juntament amb la Font Major, es va realitzar en el marc d'una sèrie de reformes de millora dels serveis i de la via pública que es van executar a Prats de Rei principalment entre els anys 2012-2013.

L'artista Sílvia Garreta (Barcelona, 1958), amb taller propi a la seva ciutat natal, treballa la ceràmica i domina les tècniques del mosaic i del trencadís, aquesta última molt popular durant l'etapa del Modernisme català. Amb aquestes tècniques aplicades a la ceràmica, ha realitzat diverses obres (principalment a Barcelona, inclòs el temple expiatori de la Sagrada Família, però també en altres ciutats i pobles de Catalunya), entre les quals el gran mural de la Font Major de la vila dels Prats de Rei.